Уважене екселенције, драге колеге, поштоване даме и господо, Част ми је у име Делегације Еуропске комисије пожељети вам добродошлицу на ову веома вазну Конференцију поводом реформе јавне управе. Сретан сам што су власти у БиХ, након дугогодишњих разговора о неопходности провођења реформе јавне управе, успјеле да припреме свеобухватну Стратегију реформе јавне управе и позвале нас данас да разговарамо и предано радимо на испуњењу циљева постављених у овом документу. Усвајање, као и коначна проведба Стратегије реформе јавне управе, јасан је показатељ да је Босна и Херцеговина сада спремна преузети пуну одговорност за модернизацију и реформу јавне управе.Као што знате, Реформа јавне управе је суштински везана за еуропске тежње Босне и Херцеговине. Реформа, а посебно усвајање и проведба свеобухватне Стратегије јавне управе, не само да је један од 5 кључних приоритета Еуропског партнерства, него су даља побољшања у раду јавне управе заправо срж Еуропског партнерства са БиХ. Усудио бих се ићи и корак даље. Без предузимања неопходних мјера на хармонизацији и јачању различитих нивоа јавне управе у БиХ, како је наведено у Стратегији реформе јавне управе, те осигуравању веће одговорности, учинковитости и продуктивности јавне управе у цјелости, за земљу ће бити готово немогуће да направи значајнији напредак на путу ка Еуропи. Вјероватно сте свјесни да не постоји посебан ацqуис (правна стечевина) који се односи на јавну управу, осим два поглавља која прописују менаџмент јавних финансија. Али, испунити неопходне услове што су адекватна административна способност за хармонизацију закона према ацqуис-у и њихово учинковито провођење и примјену у цијелој земљи, неће бити могуће без јаке, ефикасне, ефективне и способне јавне управе.Процес хармонизације ових 100.00 страница закона, те једнака проведба на територији цијеле земље, процеси су које не треба потцијенити, јер ће бити јако захтјевни за јавну управу ваше земље. Потреба за реформом јавне управе се можда може боље уочити при сагледавању ранијих искустава новопридружених чланица ЕУ које су успјешно обавиле процес хармонизације. Све ове земље уложиле су огроне напоре у реформу јавне управе током њиховог проласка кроз период транзиције.На послијетку, све нове земље чланице ЕУ су успјеле испунити минимум услова које налаже Еуропски административни простор (мрежа јавних управа 25 земаља чланица ЕУ), а то су: а) стриктно раздвајање политике од јавне управе, б) професионална и непристрасна државна служба са јасно постављеним одговорностима и прецизно утврђеним управним поступцима, ц) чврста менаџментска контрола јавних финансија и д) укупна способност административног и правосудног да примјене и проведу горе наведена правна рјешење Задовољни смо што је Стратегије реформе јавне управе за дугорочни циљ поставила испуњавање свих услова за пријем у чланство Еуропског административног простора.Вјерујемо да је сада, када су у току преговори о ССП и када Еуропска комисија у септембру ове године припрема извјештај и доноси одлуке о томе у којој мјери је постигнут напредак у кључним областима реформе које је поставило Еуропско партнерство, заправо право вријеме да се усвоји и проведе Стратегија реформе јавне управе. Дозволите ми да на крају свима зажелим успјешну дискусију, а надамо се да ћемо ускоро уживати у плодовима рада на Стратегији реформе јавне управе.